Abenteuer

29 juli 2014 - Ladis, Oostenrijk

Vandaag gletsjer? Nopes... ;-) Het weer zat nie zo mee deze voormiddag en het is toch 2 uur rijden. Om dan in de bewolking te zitten...Laat maar ;-)

Dus even improviseren.  In Serfaus lag nog ne multi, gelegd op mijne verjaardag, sinds 2014 dus nog redelijk nieuw.  Podiumplaatsen waren er niet meer maar we zijn wel de eerste niet-Duitstaligen dat hem hebben gevonden...Ook al iets ;-) Een multieke doorheen Serfaus, daar waar we 4 jaren gelede gelogeerd hebben.  Veel was er nog niet veranderd, maar ik heb toch ne patch gekocht voor op de rugzak ;-) De temperatuur begon omhoog te gaan, zo ook het hongergevoel.  De multi doorheen het stadje/dorpke duurde wa langer en dus pas om 14.00h terug in het huurhuis om te middageten.  We hadden deze keer gene picknick mee omdat we toch vlak in de buurt waren.

Daarna ne rugzak gaan huren aan het Toerisme-ding voor onze Robin en klaargemaakt om om 15.00h te beginnen aan het Forscherpafad Abentuerwanderung.  Echt iets voor onze Rob, echt iets op zijn lijf geschreven...Het was prachtig.  ALs ge die dingen doet in ne multi, staat ge binnen de maand op nummer 1 in Belgie, echt waar.

De bedoeling is: ge krijgt ne rugzak met daar ne verrekijker, een boekske, een vergrootglas, ...in.  Ge begint de wandeling in het bos en onderweg komt de tussenpunten tegen, genummerd van 1 tot en met 18.  En daar moet ge telkens iets oplossen.  De vragen staan dan in da boekske.  Bijvoorbeeld: dan zijn er op een stuk stam dierensporen aangebracht en moet ge proberen te vinden van welk dier.  Dat diet zit dan verstopt in de nabije omgeving.... Echt tof gedaan.  De foto's zeggen allicht meer.

Onze Robin heeft zich hier al supergeamuseerd én is hier superflink.  Kilometers mee de bergen in en geen enkele zagen, vragen om te pakken, wanneer gaan we naar huis...Niks...Super!

Morgen wordt een rustdagske want we onderschatten de berglucht  Terwijl ik dees aan het typen ben (tis 21.00h) val ik bijna om van de vaak... Nie normaal zenne.

Morgenvoormiddag echt op het gemakske en in de namiddag een wandelingske, maar ook opt gemakske.  De gletsjer staat gepland voor vrijdag...voorlopig ;-)

Geniet van de foto's, als ik vind hoe da da moet ;-)